Ordsvall

söndag, november 23, 2008

DT till Sweden Rock

Det är lördag kväll och de första banden till Sweden Rock Festival 2009 släpps. Klockan är 23 när jag och S släpper det vi håller på med och surfar in på deras webbsida. Jag ögnar snabbt igenom banden och ser några jag känner igen. Innan jag hinner notera det hör jag S ropa "Dream Theater!". Tiden stannar till i någon sekund och så ser jag själv bandnamnet stå där. Mina största idoler. Jag och S skriker högt och hoppar upp och ner som barn som just fått den present de alltid velat ha. Och det är just så jag känner. Jag trodde verkligen inte att de skulle komma tillbaka till Sverige så snart (jag såg dem 2007 när de just släppt ett album). Lyckotårar tränger fram och resten av kvällen är vi berusade av glädje. Behöver jag tillägga att alla andra som är närvarande tror att vi är berusade på annat?

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida