Ordsvall

torsdag, november 06, 2008

Luktar barn?

Är det bara jag eller luktar barn? Ja, då menar jag inte skit eller något sådant. Det jag menar är, utsöndrar barn en speciell lukt? En barndoft. Jag anser nämligen att de gör det. Jag har känt det många gånger och så även idag när jag vikarierade på ett dagis (förlåt, förskola som det nu så fint heter). Till och med mina händer luktade efter en stund. Jag diskuterade det där med mina föräldrar, men min mamma nekade till någon sådan vetskap. Hon har jobbat med barn i 21 år så jag tycker ju att hon borde veta detta. Dock kan jag tänka mig att hon har blivit immun och glömt bort den tid då hon också kunde känna denna barnlukt. Pappa har en teori om att barnet utsöndrar en doft för att på kemisk väg locka modern till barnet och bidra till hennes modersinstinkter. Precis som feromoner ska locka till sig en partner. Den förklaringen tycker jag låter väldigt intressant, men han kunde dock inte bekräfta att det faktiskt finns en sådan barnlukt som jag känner. Så vad säger ni, luktar barn?

Etiketter: ,

2 kommentarer:

  • Jag tycker nog att vissa barn luktar barn. Men många gånger övertas doften av blöjans innehåll. Då önskar man att butiken var större, för det finns ingenstans att gömma sig från bajsstanken!

    Av Anonymous Anonym, Klockan 11:11 fm, november 07, 2008  

  • (svar om kaffet) Det kommer ju så många nya sorter och de gamla förfinas. Jag känner smakskillnad även om jag är en riktig novis på området. Så otroheten kommer fortsätta så länge ombytet förnöjer mig. =) Mina föräldrar kör Zoega. I vått och torrt. Sedan har Arvid Nordquist en stor fördel. På deras paket sitter små symboler som påvisar vilka apparater kaffet passar till. Eftersom jag kör med pressokanna är det bra att veta.

    Av Anonymous Anonym, Klockan 11:15 fm, november 07, 2008  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida