Ordsvall

tisdag, augusti 21, 2007

Att jag aldrig lär mig

Nu sitter jag här igen. Klockan är över tolv och det har nyss blivit tisdag, dagen för omtentan i statistik. Innan sommaren tänkte jag att jag hade så gott om tid att plugga. "En hel sommar, ingen stress. Jag kan ta en bit i taget, någon gång då och då." Men nej, jag fungerar ju inte riktigt så. Alltid lyckas jag skjuta upp saker. Jag började plugga förra veckan och i skrivande stund har jag inte hunnit läsa om alla olika test för hypotesprövning. Det är ANOVA och chi-två, z- och t-test. Nu orkar jag inte mer. Det får gå som det går. Jag kan trots allt mer än förra gången, vilket är en liten tröst. Får jag göra om tentan ska jag börja i tid. För någon gång måste jag väl lära mig? Det sägs ju att det finns en första gång för allt...

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida