Ordsvall

söndag, augusti 19, 2007

Piercingskador

För ett bra tag sedan började jag prata om att skaffa en piercing. Suget efter en piercing i/nedanför läppen har funnits där länge. Det skulle kunna vara så otroligt snyggt. Men alla passar dock inte i det och jag är osäker på i vilken kategori jag skulle hamna. Jag är inte ens säker på att jag skulle trivas med det, jag kanske tröttnar. Igår fick jag återigen frågan om när det ska bli av. Jag svarade att jag inte vet, att det kanske aldrig blir något med den saken. För feg skulle väl vissa säga. Jag kallar det försiktig. Idag i DN fångade en artikel min uppmärksamhet; "Riskfylld piercing" var överskriften.
"Sitter en kula för långt fram på tungan går det ofta flisor ur emaljen på framtändernas insida. Det är också vanligt med sår i gommen, säger Rita Christidis, tandläkare på Folktandvården. Piercing i underläppen kan leda till att tandköttet skjuts ned och lämnar tandhalsarna blottade och ilande. Det här är skador som inte går tillbaka även om du tar bort ditt smycke"
Av någon anledning är jag inte så sugen längre.

Etiketter:

4 kommentarer:

  • Piercings i ansiktet är fult! Köp nya örhängen istället! ;)

    Av Anonymous Anonym, Klockan 6:59 em, augusti 20, 2007  

  • Lollo: Hehe har så många örhängen. Får göra några till hål.

    Av Blogger Josefin, Klockan 7:14 em, augusti 20, 2007  

  • Josefin, är det någon som passar i förskjutet tandkött och blottade tandhalsar så är det du! Kör, säger jag!

    Av Blogger Robot, Klockan 6:10 em, augusti 21, 2007  

  • Robert H: Hmm du har nog rätt. Jag har studerat mig själv i spegeln och kommit fram till samma sak. Förskjutet tandkött skulle vara kronan på verket. Det enda kruxet är ju de där ilningarna som jag hellre klarar mig utan.

    Av Blogger Josefin, Klockan 6:29 em, augusti 21, 2007  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida