Ordsvall

onsdag, juli 04, 2007

Mörk och fantastisk

I DN idag stod det om min passion - mörk choklad.
En liten bit mörk choklad om dagen minskar blodtrycket - utan att du ökar i vikt.
Mörk choklad är u n d e r b a r t. Fast jag måste erkänna att jag mest äter 72%-ig och det där gällde för choklad med minst 80% kakao. Så nu ska jag höja mig till den nivån - inte för att jag behöver sänka blodtrycket, men ändå. Jag har även läst att "ren choklad" kan hjälpa en att gå ner i vikt, eftersom man blir mätt och chokladen stimulerar kroppen att förbränna energi snabbare. Dessutom är choklad uppiggande, höjer koncentrationsförmågan, motverkar stress och depression samt minskar risken för blodproppar. Rena medicinen eller hur?

Etiketter: , ,

6 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida