Ordsvall

fredag, maj 04, 2007

Stor bit, liten strupe

Att svälja en för stor matbit har väl alla varit med om någon gång, men idag måste den där biten ha varit enorm för ont gjorde det. Så ont att jag var tvungen att slänga mig ner på golvet och flämta. Nära-döden-upplevelse. Nästan. Okej, kanske inte riktigt men AJ. Hur många gånger är det nu man brukar säga att man bör tugga innan man sväljer? Nåja, för många i alla fall. Vem har tid med femtioelva tugg i dagens samhälle? Stressen har blivit en del av vardagen, till och med när jag är ledig kastar jag i mig maten som ett utsvultet lejon som är rädd att maten ska springa iväg.

Etiketter: ,

4 kommentarer:

  • Hahaha. Hinner man inte tugga är man ganska stressad. :)

    Av Anonymous Anonym, Klockan 7:42 fm, maj 05, 2007  

  • lollo: Jo, menar det! Stressad när jag inte ens behöver vara det. Illa.

    Av Blogger Josefin, Klockan 1:20 em, maj 05, 2007  

  • Kan du inte gå över till enbart flytande föda? Så spar du in lite ät-tid?

    Sedan, om låt säga tio år, säljer du din historia till Hollywood. Eller - om de amerikanska filmmakarna saknar allt vad intresse heter för dina bisarra kostvanor: Trollywood.

    Av Blogger Robot, Klockan 2:51 em, maj 22, 2007  

  • Robert: Det låter intressant. Men jag anar anar att det skulle uppstå en del problem med att hålla den dieten. Jag älskar kakor alldeles för mycket. Och pajer. För att inte tala om mörk choklad.

    Av Blogger Josefin, Klockan 3:51 em, maj 22, 2007  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida