Ordsvall

torsdag, april 05, 2007

Bra & dåliga nyheter

Jag börjar med de dåliga nyheterna (det borde man alltid). Kognitionstentan som jag skrev förra veckan trodde jag att jag skulle klara, men det gjorde jag inte. 3 poäng ifrån godkänt, vilket jag tycker var 3 poäng för snålt. Det var rättat med järnhand. Vad hjälper ett litet plus brevid en poäng egentligen? Hit med en poäng till, eller i alla fall en halv. Nåja, dåliga nyheter bör följas av goda och så var fallet idag. Jag fick veta att jag har fått tillbaka min förlorade klasskompis. Det känns verkligen toppen.

Etiketter: ,

8 kommentarer:

  • En bra nyhet borde väl rent logiskt ta ut en dålig nyhet? :-D

    Av Blogger Unknown, Klockan 5:21 fm, april 08, 2007  

  • Haha :)

    Av Anonymous Anonym, Klockan 7:13 em, april 08, 2007  

  • Kul läsa om saker man såväl känner igen, dvs ITK relaterade saker. Går år 1 nu. Håller på med itk:id kursen, p2 och kv kursen. fast p2 slutar på tisdag och tentasn är på lördag.

    Hr många poäng krävs för att komma upp i år två?

    Mvh:
    Marcus

    Av Anonymous Anonym, Klockan 1:27 fm, april 09, 2007  

  • Marcus: Jasså, va kul att du hittade hit då :) Får man fråga hur? KV:n är lite småjobbig, kämpa på! Och lycka till på p2-tentan.
    Jag tror att det är totalt 30p från första året, fast helt säker är jag inte.

    Av Blogger Josefin, Klockan 1:32 em, april 09, 2007  

  • Anledningen till att jag hittade din blog var att jag sökte efter itk relaterat på google då jag känner mig vilsen i vad jag ska välja år 2. Funderar på kommunikationsdesign. Vårt utbud är kraftigt begränsat från de valmöjligheter ni hade.

    Skönt att ens presentation i kv är över. Hade turen att hans webkamera inte fungeade så jag slapp se mig själv hålla ppt presentationen.

    Angående kv:n känns den frustrerande hemsk då jag efter alla år insett och fått bekräftat att jag har dyslexi. Mitt problem ligger i avkodning av text. dvs att förstå texten.

    Det låter som det är uppnåeligt att nå upp till 30 poäng. Har 1 poäng eftersläpning av höstterminen och det var kak tentan. men ska försöka fixa den i augusti.

    Kan du berätta lite om vad du gör nu år 2? Jag tycker informationen från lärarna är dåliga inför det här med valet med inriktning. Vi borde få lång stunds betänketid.

    Vi har Johan och Micke som handleder oss i javan. De är grymt duktiga i java.

    Mvh:
    Marcus

    Av Anonymous Anonym, Klockan 3:38 em, april 09, 2007  

  • Skriv en bok :P

    Av Anonymous Anonym, Klockan 9:39 fm, april 19, 2007  

  • Marcus: Okej. Många som väljer kommunikationsdesign. Jag valde psykologi och vill du veta mer om det kan du gå in på www.psychology.su.se. Ta dig en funderare så blir det nog bra! Lycka till med allt.

    Av Blogger Josefin, Klockan 6:36 em, april 19, 2007  

  • haa lollo :)

    Av Blogger Unknown, Klockan 8:25 fm, april 21, 2007  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida