Ordsvall

tisdag, januari 23, 2007

Vårterminen är igång

Nu har en ny termin börjat och jag känner mig taggad till tusen! (Det är iaf vad jag försöker inbilla mig). Vetenskaplig metod och statistik tillsammans med Kognitiv psykologi är det som ska nötas nu. Den förstnämnda kursen känns väl inte speciellt rolig om jag ska vara ärlig, men kognitionen tror jag kommer bli hur intressant som helst. Jag har ju varit och fluktat på ämnet under grundkursen och trots att jag klarade det med nöd och näppe, kan jag nu med facit i hand säga att det var (och är!) ett väldigt intressant ämne. Det enda som förstörde var min väldiga brist på motivation. Men det är historia nu. En ny tid ligger framför mina fötter och med rätt inställning kan det gå hur bra som helst! Tyvärr kommer en av mina underbara klasskompisar lysa med sin frånvaro under den här terminen, vilket känns väldigt tråkigt. Men jag ska se till att vi träffas och byter positiv energi med varandra ändå. Hur ska man annars kunna fortsätta köra, om man inte stannar upp och tankar ibland?

Etiketter:

1 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida