Ordsvall

måndag, januari 01, 2007

Orättvist bemötande av busschaufför och vakt

När jag inatt skulle åka hem från stan, efter ett trevligt nyårsfirande, fick jag ett mindre trevligt bemötande av både busschauffören och en vakt. Jag gick på bussen, visade upp mitt sl-kort och fick höra att det inte gällde längre. Förvånad över hans uttalande försökte jag förklara att det visst gjorde det, trots att det stod 31 december som sista giltighetsdag. Klockan var 3:42 och jag stod på mig och sa att kortet gällde fram till 4-5, men utan resultat. Då snäste en vakt irriterat åt mig att om jag inte kunde betala, så fick jag gå av bussen. När jag då sa att jag visst kunde betala, men att mitt kort fortfarande gällde så sa han bara åt mig att det inte var rätt tillfälle att tjafsa. Deras otrevliga och nedvärderande sätt är inte acceptabelt och alla busschaufförer bör veta under vilken tid biljetterna gäller. Jag hade rätt och trots att jag inte alls var otrevlig blev jag behandlad som en liten jobbig skit som inte behövde tas på allvar.
Utdrag från sl.se:
Höstterminens Terminskort Plus gäller fram till den 31 december - eller egentligen till klockan 04.30 den 1 januari.

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida