Ordsvall

torsdag, mars 22, 2007

När orken tar slut

Det är ledsamt att höra när någon inte orkar mer.
När allt är jobbigt. Ont i ryggen, vill inte äta.
När allt är fokuserat på det jobbiga.
När livsglädjen nästan helt verkar ha försvunnit.
När jag får höra att jag borde ställa in mig på att han kanske inte kommer leva så länge till.
Hur kan jag göra det? Han är inte sjuk, bara trött.
Kämpa, hitta tillbaka till glädjen. Tänk på alla som bryr sig om dig, som älskar dig.
Jag vill intala mig att han kommer att göra det.
Men det känns så hopplöst.
Skulle vilja stanna tiden, hålla kvar livet.
Men livsglädjen är det bara han som kan hitta tillbaka till.
Viljan är stark. Med viljan kommer man långt. Men utan den..?

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida