Ordsvall

måndag, februari 26, 2007

60-talet

Minikjolen väcker sensation
"Let´s twist again" skapar en ny dansfluga
Fluorskjölning obligatorisk i svenska skolor
Zingo lanseras
Sverige tar guld i hockey-VM i Colorado, Lennart Hyland levererar sitt legendariska referat: "och pucken gliiiiider in i mål!"
The Beatles slår igenom
I have a dream". Martin Luther King håller sitt berömda tal vid Lincoln Memorial
Sexuell frigörelse
P-pillret lanseras i Sverige
Frysen blir standard i de flesta hem
Liberala studenter kräver fria aborter
Ballerinakexen gör stor succé
"Sound of music" med Julie Andrews har premiär
Twiggy skapar modetrender
Anita & televinken
Hylands hörna
Personnumren får en tionde siffra
Högertrafik införs
Den flytande tvålen Bliw lanseras, i revolutionerande ny förpackning - plastbubblan
Neil Armstrong tar de första stegen på månen


På lördag ska jag på 60-talsfest, så jag har suttit och studerat 60-talstrenderna och jag måste erkänna att det är helt underbart galna klänningar man stöter på. Själv ska jag ha en väldigt mönstrad klänning, och jag har hört att värdinnan ska ha en knallgul klänning som i modellen påminner om den på första bilden. Kul ska det bli!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida