Ordsvall

torsdag, maj 10, 2007

Dyrare och mer komplicerat att åka

Nu är jag sur, nej förlåt, förbannad. Först ändras kollektivtrafikens prissystem från ett enkelt och lättförståeligt system tillbaka tilll ett krångligt och dyrare zon-system. Bara det gör mig irriterad. Själv åker jag med kort, men det är många som inte åker lika ofta och alltså inte skulle tjäna på att köpa kort. Nå, inte nog med det, nu ska tydligen också priserna för månadskortet höjas. Är det här moderaternas sätt att uppmuntra de som använder kollektivtrafiken och tänker på miljön? Trängselskatten införs också. Dubbla budskap eller bara moderaternas sätt att säga att de rikaste överlever?
Trafiklandstingsrådet Christer G Wennerholm, (m), motiverar en höjning av SL:s 30-dagarskort, för närvarande 620 kronor, med stora investeringar i trafiknätet.
Skulle inte trängselskatten hjälpa till med det?

Etiketter: , ,

4 kommentarer:

  • I princip håller jag med. Jag åker också, eller snarare åkte, med kort så jag har inte satt mig in i hur zonindelningen kommer bli, men jag har förstått att det kan bli riktigt dyrt om man bor en bit ut och ska in till centrum. Är man då en familj så kanske det då blir billigare att ta bilen. Tillsammans med trängselskatten blir budskapet då, som du säger, något tvetydigt. Men å andra sidan får ju moderaterna i så fall mer pengar till sin nya trafikled runt Stockholm (vilket än en gång motsäger det ursprungliga syftet med trängelskatt)....

    Av Anonymous Anonym, Klockan 4:45 em, maj 10, 2007  

  • Anders: Indeed. Jag kan inte låta bli att undra om de tänker överhuvudtaget.

    Av Blogger Josefin, Klockan 5:18 em, maj 10, 2007  

  • Josefin! Det är dags att flytta ut i skogen ;)

    Av Blogger Unknown, Klockan 6:43 em, maj 10, 2007  

  • ääää jag har en berguv i huvet

    Av Anonymous Anonym, Klockan 9:26 fm, maj 11, 2007  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida