Ordsvall

torsdag, juli 20, 2006

Torka

Ber om ursäkt för torkan här, jag har varit på landet. Utan datorn.
Sol, bad, grillning, kortspel, nattpromenader, gemenskap.
I like.

Ett gammalt monopol drogs fram. Kommer inte ihåg när jag senast spelade det. Det var rätt skoj. Jag uppnådde mitt mål; att köpa den dyraste gatan (Norrmalmstorg), men sen la vi ner det och ägnade oss åt andra saker i stället. Med andra ord; Nattpromenad 1 timme, sen drutta ner i sängen.

Har legat i solen och läst också, just nu håller jag på med Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri. Rätt roligt att läsa den, annorlunda, men roligt. Så om ni tycker att jag börjar skriva lite skumt får ni skylla på herr Khemiri.
Idag jag har filosoferat fram det finns också en tredje blattesort som står helt fri och är den som svennarna hatar mest: revolutionsblatten, tankesultanen. Den som ser igenom alla lögner och som aldrig låter sig luras. Ungefär som al-Kindi som knäckte alla koder och skrev flera tusen grymma böcker om astronomi och filosofi men också om musik och matte. Förra terminen jag var nog mest knasaren men från nu jag svär jag ska bli tankesultan.
Läs den.

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida