Ordsvall

onsdag, juli 05, 2006

En vändning

Vem har sagt att dagen är förstörd om man får en dålig start?

Gamlingar är väl söta ibland. Det kom en gammal gubbe till porten där jag stod och la upp tidningar, så jag hälsade på honom och hela hans ansikte lös upp "Hej!". Så jag frågade om han ville ha en tidning. Han stod länge och bara tittade på tidningen som jag höll fram. "Jaa, -tidningens namn- har vi haft ja." "Ja, vill du ha den?" frågade jag igen. "Jaa.." svarade han lite drömskt och gick in i porten utan att ta den.

När jag senare gick förbi 3 äldre människor som satt ute i solen hörde jag hur tanten undrande kommenterade "Har hon tappat bort ungen?" - Haha, tillåt mig att småle.

Underbart väder! Jag är glad. Och nu ska jag shoppa med mor.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida