Ordsvall

onsdag, november 16, 2005

Tv-kuppen alla pratar om

Just nu pågår en helt galen Rädda Jens-kampanj. Det började med en webbsida som det sedan skrevs om i Aftonbladet. Sidan togs sedan bort av TV4 eller någon annan "högre makt" på grund av att den innehöll copyrightskyddade bilder. Men om de trodde att detta var slutet tog de verkligen fel. Det har bara börjat. Rädda Jens är det alla pratar om nu. Jag har hittat minst 3 nya Rädda Jens-sidor och i forumet Flashback finns det en tråd där folk frenetiskt diskuterar denna så kallade TV-kupp. Folk blir nu ännu mer angelägna om att ringa in och rösta på Jens. Den största anledningen är för att protestera mot programmet och juryn, men nu även för att de tog bort den ursprungliga Rädda Jens-sidan. Det här har blivit stort. Folk är galna. De planerar att sprida ut flygblad och det finns till och med tröjor med trycket "Rädda Jens" att köpa. Nu finns det inte en chans att jag missar Idol på fredag. Jag antar att Jens kommer få vara kvar, men det är knappast på grund av hans sånginsatser. Själv tycker jag synd om Jens som har hamnat mitt i den här soppan. Men hey, han kommer ju i alla fall få vara kvar i Idol om de här "räddarna" får som de vill. Jag skulle nästan kunna tänka mig att rösta i protest mot juryn. Men bara nästan. Jag tänker inte bidra till att TV4s kassa fylls på.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida