Ordsvall

söndag, oktober 30, 2005

Balansera på tankebrädan

Tänka först och handla sen. Nog vore det ganska bra att göra så ibland. Det kan lätt bli väldigt fel annars och man ångrar sig efteråt när det redan är för sent. Jo, för det märkte jag minsann i helgen. Ska inte gå in närmare på det, men jag kan säga så mycket som att jag inte alls tänkte på konsekvenserna av mitt handlande och det blev väldigt dumt. Annars brukar jag tänka alldeles för mycket, vilket kan leda till att jag i stället inte vågar göra någonting på grund av att det kan bli fel. Nej, spontanitet är bra, man ska inte tänka för mycket. Det är bara onödigt. Men man får försöka hitta någon balans. Svårt? Ja. Men jag jobbar på det.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida