Ordsvall

tisdag, oktober 25, 2005

Höstväder

Dagen började bra. Ingen stress på morgonen, vilket är ovanligt. Går lugnt till bussen och riktigt njuter av vädret. Jag brukar säga att jag inte gillar hösten, men sådana här regn- och blåsfria dagar tycker jag om. Löven på träden och marken ger en härlig stämning, ett virrvarr av färger. Men nu ska vi inte förhasta oss. När jag går av bussen märker jag att det har börjat regna. Är inte det typiskt? Fast jag tänker ändå att det kunde varit värre, det regnar ju inte så mycket. Hah! Där fick jag för det positiva tänkandet. För när jag har gått lite till märker jag att regnet blir värre och dessutom börjar det blåsa ordentligt. SUCK. Där förstördes min härliga höstdag. Jag som hade tänkt gå ut och ta lite fina höstkort efter skolan. Men nej, nu regnar det alldeles för mycket. Fast nog är det ändå lite mysigt med regn och blåst - när man sitter inne i värmen det vill säga. Gärna med en skön filt och en kopp rykande varm choklad.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida