Ordsvall

torsdag, november 17, 2005

Skräck?

Just nu sitter jag och funderar på om jag ska våga se The ring som snart börjar på 5an. Jag har lovat mig själv att aldrig se den, men nu går den alltså på TV och på en tid som passar alldeles utmärkt att ligga och softa i soffan. Skräckfilmer har aldrig varit något för mig. Jag har aldrig förstått varför man vill se en film sittandes i soffan med uppdragna knän till hakan och kika mellan fingrarna och sedan efter filmen ligga vaken hela natten för att man inte vågar blunda. Hoppa till vid minsta lilla ljud och bli allmänt paranoid. Det är ju knappast bra för psyket att se på läskiga skräckfilmer. Thrillers därimot tycker jag om. De är lagom spännande. Men nu har jag ändå fått upp ögonen för varför folk vill se på skräckfilmer. Man får en kick. Jag kan faktiskt tycka att det är härligt att sitta med knäna upp till hakan och knappt våga titta. I alla fall om man ser filmen tillsammans med någon. Då kan man vara rädda tillsammans och lätta upp stämningen genom att skratta åt att den andra hoppar till. Men jag klarar ändå inte av de allra äckligaste skräckisarna. Jag vill inte ligga vaken på natten och lyssna efter oroväckande ljud. Så egentligen borde jag inte se The ring. Men jag kan ju kika lite då och då...

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida