Ordsvall

onsdag, december 16, 2009

Vintermys

Nu har jag minsann fått min lilla energiboost jag så väl behövde. Vänliga ord, kramar och helt enkelt ett trevligt sällskap är allt som behövs. Dessutom ligger snön som ett gnistrande, tjockt lager över mark och träd, vilket gör allt så vackert att jag får tårar i ögonen (tårarna kan dock även vara en följd av de kyliga vindarna). Inte nog med att det är fint ute, det är nu också väldigt fint inne hos oss. Igår hängde jag upp julgardiner, tog fram juldukar och lite julpynt. Allt blir så mycket varmare och mysigare när julen nalkas. Vår röda amaryllis börjar också kika fram nu, lagom till att hyacinten (som doftade helt ljuuvligt) börjar tyna bort. Tyvärr är jag lite less på julsånger för tillfället, eftersom de inte lämnade mig ifred inatt. Varje vaken stund hörde jag dem i huvudet, om och om igen. Rockin' around the christmas tree...

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida