Ordsvall

tisdag, juli 14, 2009

Samboliv

Då är jag sambo då. Så hur är sambolivet? Om jag ska vara helt ärlig så är det ensamt. I alla fall har de här första två veckorna varit det. Min vän är inte hemma så mycket och eftersom jag är arbetslös får jag roa mig på egen hand. Jag känner mig lite som en hemmafru. Just nu håller jag på att tvätta och faktum är att i skrivande stund så tjuter tvättmaskinen på mig. Jag städar, tvättar, diskar och lagar mat. Fast självklart gör vi även sådana sysslor tillsammans när hon väl är hemma. Då är det supermysigt! De mornar vi äter frukost tillsammans och de kvällar vi sitter uppe till sent in på natten och pratar efter en god middag är härliga. Detsamma gäller de dagar vi bara tar det lugnt tillsammans eller hittar på något spontant utan att behöva bestämma träff. Det är de gångerna som sambolivet verkligen vinner över att bo ensam (ja, och delade kostnader såklart)! Sedan tillkommer självklart olika åsikter som ger upphov till småtjafs och liknande. Men än så länge går det fint och vi stortrivs verkligen i vår fina lägenhet!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida