Ordsvall

torsdag, februari 05, 2009

Edguy

Den här veckan har jag hunnit med att både bli ett år äldre och gå på konsert. Angående det där med åldern så känns det precis som vanligt. Det som är speciellt med att fylla år är alla dessa gratulationer man får, bl.a av människor man tror har glömt bort en. Det är härligt! Något annat som är härligt är konserter med Edguy! De har en skön stil och är skämtsamma med publiken. Så var det även igår. Musiken och Tobias Sammets röst var fantastisk som vanligt. Jag som faktiskt inte alls är speciellt förtjust i det nya albumet Tinnitus Sanctus tyckte att de hade en ganska bra setlist, även om jag saknade några låtar. Innan Edguys härliga toner mötte oss värmde två band upp publiken. Det första förbandet H.E.A.T missade jag dock helt och det andra bandet All Ends var inte direkt något att hänga i granen. Kanske var det mest bristen på karisma som gjorde att jag inte alls nappade. Hur som helst blev det liv i publiken när Edguy kom ut och levererade låt efter låt. Efteråt var jag mycket trött och nöjd. Nästa gång de kommer till Stockholm (om 2 år?) kommer jag antagligen vara på plats för ännu en Edguy-upplevelse.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida