Ordsvall

onsdag, december 09, 2009

Musiken som förenar

Nu ska jag berätta hur jag och min kombo S blev så bra vänner. Allt började med en konsert. Året var 2007 och mina största idoler skulle komma till Sverige och spela. Jag mindes att S hade spelat en skiva med några av deras låtar en sommar för flera år sedan. För vi kände varandra redan då, men inte så bra. Våra familjer är vänner och vi har träffats på somrarna sedan vi var små. Hur som helst frågade jag om hon ville hänga med och se dem och hon var på direkt. Den 28 september åkte vi och såg Dream Theater och efter den dagen växte vår vänskap snabbt. Förra året flyttade hon ner från Sundsvall och nu bor vi tillsammans. Nästan exakt 2 år efter dagen där allt började sitter jag och S och äter finmiddag tillsammans i vår lägenhet innan det är dags att återigen bege sig till Hovet för att se Dream Theater.

Dream Theaters spelning i år var förövrigt riktigt bra som alltid. De spelade:
  • A Nightmare To Remember
  • The Mirror
  • Lie
  • Keyboard Solo
  • Sacrificed Sons
  • Wither
  • The Dance of Eternity
  • One Last Time
  • Forsaken
  • In The Name Of God
  • Encore:
  • The Count Of Tuscany
Dessutom fick vi se Opeth som ett av förbanden, och Åkerfeldt förtrollade nog alla i publiken. Vilken röst. Jag blev överlycklig när de startade spelningen med min favorit Windowpane.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida