Ordsvall

torsdag, december 07, 2006

Bounty, spikar och Gävlebocken

Satt precis och mumsade på en Bounty dark och tänkte på hur trevligt det är att börja dagen med att bli bemött med ett hej och "ha en trevlig dag". För det var precis vad jag blev idag, av en kvinna som delade ut Punkt SE. Bra gratistidning, gillar att den är så liten!

I SE läste jag om spiksabotage. De måste vara helt från vettet de små liven (eller stora för den delen) som placerar spikar på sätena på bussar och pendeltåg. Det kan ju gå riktigt illa och även om det inte gör det så måste det göra ont att få en spik i rumpan. Ajaj. Nu tittar jag en extra gång på sätet innan jag sätter mig.

Läste också att amerikanarna numera slår vad om Gävlebocken står kvar eller inte. Lite kul att den är känd även där. På engelska oddslistor har den tydligen funnits med sedan 1988. Nå vad tror vi? Hur länge kommer den få stå kvar i år?

Etiketter: , ,

2 kommentarer:

  • "2001 brann den vid 17-tiden dan före dopparedagen. När räddningstjänsten kom till platsen var bocken redan övertänd. En 51-årig man från USA greps och dömdes för branden. Han påstod att han trodde att det var en tradition, att tutta på bocken." :-D

    Av Anonymous Anonym, Klockan 6:07 em, december 07, 2006  

  • Haha :)

    Av Blogger Josefin, Klockan 6:28 em, december 07, 2006  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida