Ordsvall

fredag, november 24, 2006

Snart är det jul igen

I dag är det en månad kvar till Julafton. Det betyder att det börjar bli dags att tänka på inhandling av julklappar och sånt. Mamma påminde mig idag om julskyltningen. Hon och jag har en tradition att varje år kika på NKs julskyltning, fika på något mysigt ställe och även shoppa klappar. Jag kommer inte ens ihåg när den traditionen uppstod, men det är i alla fall urmysigt. Bara hon och jag, en mor- och dottergrej och ingen annan får hänga med. Hon frågade om det är dags för den imorgon, men snön då! Det är mycket mysigare med snö. Men man vet ju aldrig när den kommer. Varje år är det samma sak: "När kommer snön?" "Får vi snö till jul?". I år ska jag ha snö på Julafton. Då befinner jag mig i Värmland ute på landet, och de brukar ha snö runt juletid. Mysfaktor 100.

För att övergå till något helt annat; Markus borde verkligen vinna Idol. Han är GRYM. Mer behöver inte sägas. Lyssna bara när han sjunger U2 - Pride, Oasis - Don't look back in anger och R.E.M - Everybody Hurts.

Etiketter: , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida