Ordsvall

måndag, november 06, 2006

Otursförföljd?

Det är fredag. Jag åker in till stan för att köpa tågbiljett i en av SJs automater. Där får jag stå i en lång kö och när jag väl kommer fram och knappar in den biljett jag vill ha står det att jag ska gå till en bemannad kassa. Så jag gör det och där får jag vänta ytterligare en tid innan jag kommer fram till en hjälpsam man. När han försöker skriva ut biljetten får även han ett felmeddelande, det tåget går inte att köpa biljett till. Varför vet han inte. Det är det enda tåget som har kvar sista-minuten-biljetter och det är också det tåget som tar kortast tid. Men jag säger att jag i så fall tar en dyrare biljett till ett annat tåg och när jag ska betala ger mannen i kassan mig beskedet att mitt kort är spärrat. Spärrat?! Tidigare samma dag fungerade det och jag vet att jag har pengar kvar, så jag går till en uttagsautomat för att se om det går att ta ut pengar, och det gör det. Jag går tillbaka till mannen, betalar kontant och får sedan springa till tåget som avgår om 2 minuter. Pricken över i skulle väl vara om tåget åkte iväg utan mig.

Etiketter: ,

1 kommentarer:

  • Efter 3 års pendlande med SJ var och varannan helg är det där vardagsmat. LOL.
    :-) Men visst är det hemskt. :-D

    Av Anonymous Anonym, Klockan 4:10 em, november 06, 2006  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida