Ordsvall

onsdag, november 01, 2006

Snöstorm i Stockholm = Kaos

Nu råder det snöstorm i Stockholm och alla vet ju hur det blir då. Kaos. Många blir lika förvånade varje år snön kommer och ingen vet hur de ska bete sig. Jag pratade nyss med en vän som tog bilen till skolan idag, helt ovetandes om att det skulle bli snöstorm. Det ångrar hon nu kan jag lova. Hon sitter just nu i bilkö på väg hem och har gjort det sedan 17.00. Hungrig och kissnödig sitter hon där. Kön har knappt rört på sig förrän nu, efter 3 timmar, när det börjar lossna lite i trafiken. Hittills har hon krypit förbi 3 bussar som har kört av vägen och nu blockerar så att en bil har lyckats krocka strax intill och en bit bort har även en seriekrock inträffat. Här och här kan ni läsa mer om kaoset, som tyvärr inte förvånar mig.

Skulle det nu vara ofint av mig att, efter min redogörelse av det tragiska trafikkaoset, lägga till att jag gillar snö och är glad över att få se marken och träden täckta av ett vitt täcke? I så fall är det too bad. För glad är jag (bara det slutar blåsa så förskräckligt).

Etiketter: , ,

5 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida