Ordsvall

tisdag, oktober 10, 2006

Helikoptern?

I början av kursen sa en av våra lärare åt oss att använda "helikoptermodellen" när vi läser. "Cirkla över allt för att få en överblick och landa lite här och där för att gå in mer på djupet." I början tänkte jag äh, nog låter det fint men jag läser allt! Efter ett tag började hans modell låta allt mer lockande. När det bara var några dagar kvar till tentan och jag i princip hade allt kvar (min underbara planering) förstod jag att jag var tvungen att starta helikoptern. Det som såg ut som en omöjlighet; att hinna igenom allt, blev möjligt. Som en i min klass sa: Allt går om man vill. Så jag rekommenderar faktiskt helikoptermodellen. Den tillsammans med att man delar upp kapitel att skriva om med en i klassen. Jo, och en sak till - börja i tid! Nu ska jag återgå till pluggandet; att läsa våra anteckningar med de viktigaste begreppen. Imorgon får jag se hur mycket jag har lyckats lära mig, önska mig lycka till!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida