Ordsvall

torsdag, januari 05, 2012

Att göra ingenting

Nu var det längesedan jag skrev igen. Jag älskar att skriva, men tar mig tyvärr inte så mycket tid till det. Mitt liv är berikat med kärlek och de lediga stunder jag har delar jag helst med någon jag tycker om (läs: min pojkvän). Något annat jag älskar är att slappa. Bara ta det lugnt i soffan och mysa. Hur skönt är det inte att komma hem efter en fullspäckad jobbdag och bara lägga sig i soffan? Kan lätt göra det en hel helg utan problem. I ett avsnitt av Stjärnorna på slottet besöktes stjärnorna av Torbjörn Åkerstedt, en professor som pratade om vikten av att göra ingenting. Att det är viktigt för hjärnans återhämtning. Precis som deltagarna tycker jag att det är skönt att man inte behöver skämmas och ha dåligt samvete för att man spenderar en hel dag åt att göra ingenting. Jag känner igen mig i det Johan Rabaeus berättade att man nästan försöker hitta på något att säga när man får frågan om vad man har gjort under helgen, när man egentligen inte har gjort någonting. Jag tror att många känner pressen av att man hela tiden måste prestera något. Precis som Mark säger om Vanessa i filmen Juno; "She just hates when I sit around watching movies and 'not contributing'". Att ta sig tid till återhämtning är nog extra viktigt i dagens stressade samhälle.

Så vad ska jag göra ikväll? Ingenting!

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida