Ordsvall

fredag, augusti 05, 2011

Joy is a choice

En morgon fylldes jag av en sådan lyckokänsla. Ett rus. Denna dag skulle bli fantastisk! Detta var efter en kopp kaffe. Kaffe och macka till frukost är bland det bästa jag vet. När den där underbara känslan av lycka strömmar över en. Den underbara doften och smaken av det svarta guldet. Koffeinet som piggar upp och förstärker ens sinnesförnimmelser. Det får mig att tänka på det där med känslor. Ett av mina favoritcitat är "Joy is a choice". Det är så många som går runt och "känner" så mycket hit och dit. Som gräver ner sig för mycket i sina känslor och fattar beslut utifrån vad de känner. Nu menar jag inte att det är bättre att vara känslokall, inte alls. Känslor är bra. Dock menar jag att man kan känna så mycket för stunden, som egentligen inte betyder så mycket. Ta känslan av lycka som jag känner på morgonen av kaffet. Det är underbart, men det är en tillfällig känsla, ett rus. Den känslan försvinner snabbt om något går snett. Skulle jag stöta på många motgångar ger det mig en känsla av missnöje. Jag kan då göra valet att stanna kvar i denna känsla och gräva mig djupare ner i träsket, eller så gör jag ett val och styr mina tankar åt ett annat håll.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida