Ordsvall

tisdag, augusti 02, 2011

Morgon fylld av solens diamanter

I solen glittrar världen som fylld av små diamanter. Solens varma strålar smeker mitt ansikte där jag sitter och väntar på morgontåget till jobbet. Jag ser mig omkring på människorna som sakta går fram längs perrongen. Semesterlugnet ligger fortfarande i luften. Första veckan efter semestern eller har de arbetat längre? Några morgontidiga har kanske fortfarande semester och ska iväg på en utflykt i sommarvärmen.

Tåget vaggar mig nästan till sömns. Jag känner ett lugn spridas i kroppen. Tillfreds och nyfiken på vad dagen har att erbjuda. Snart är det dags att byta tåg, sedan strosa längs stadens kullerstenar fram till porten där det nya kontoret ligger. Tidiga turister kikar nyfiket fram längs de smala gränderna. Förväntningar. Upp i hissen och in genom dörren. Dags att jobba!

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida