Ordsvall

tisdag, december 22, 2009

Julkänslan vill inte infinna sig

Alla julklappar är nu inhandlade och granen är klädd. Igår firade jag och min sambo lilla julafton med julmat, julklappar och Sunes jul. Ändå har jag ingen riktig julkänsla. Visst, jag njuter av julmusiken och vårt julpyntade hem, men julen känns trots allt så avlägsen. Kanske beror det på att jag inte är hemma hos mamma och pappa. Min sambo har redan åkt hem till sina föräldrar och jag känner att det börjar bli dags för mig också. Imorgon flyttar jag hem över jul. Det kommer att bli så skönt! Att få kramas med mamma och pappa och bara mysa. Dessutom åker vi till min storebror och svägerska på julafton och myser lite med dem också. Det är ju så det ska vara. En jul utan familjen är ju faktiskt ingen riktig jul.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida