Ordsvall

onsdag, oktober 18, 2006

Hosta, statistik & tentaresultat

Har hostat som en tok idag. Jättejobbigt när man sitter på föreläsningar och får en ordentlig hostattack som aldrig tycks gå över. Hostat så att jag har fått ont i halsen. Eftersom det var relativt mycket på schemat idag hade jag missat alldeles för mycket om jag hade stannat hemma. Så jag lämnade min sköna, varma säng imorse och drog iväg till plugget. Passade på att köpa en bok också; Statistik för beteendevetare. Urk, statistik känns inte som min grej riktigt, men jag antar att det är bra att kunna. Om inte senare, så åtminstonde på tentan (jag vet man lär för livet, inte bara för tentorna blabla). Fick veta resultatet på senaste tentan idag också. Tappade bokstavligt talat hakan när jag såg att jag hade fått VG. Fy va bra jag är! Helikoptern fungerade alltså.

Etiketter:

4 kommentarer:

  • VG! Grym du är, grattis! :) Själv ska man sätta igång med hemtenta nu och satsa på G! Haha. :)

    Av Anonymous Anonym, Klockan 1:54 em, oktober 19, 2006  

  • louise: Tack! Äh, satsa högt, så når du långt! Fast ett G är inte fy skam det heller :)

    Av Blogger Josefin, Klockan 3:31 em, oktober 19, 2006  

  • Det finns hostmedicin som hjälper direkt. Cocillana-etyfin. Men du måste ha en doktor att skriva ut ett recept. Jag har använt denna i över 10 år. Annan receptfri hostmedicin är helt verkningslös. Lycka till!

    Av Anonymous Anonym, Klockan 2:06 em, oktober 21, 2006  

  • Janne: Jo, jag har hört det. Men den är för rethosta och jag har slemhosta. Tack ändå!

    Av Blogger Josefin, Klockan 2:38 em, oktober 21, 2006  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida