Ordsvall

onsdag, januari 11, 2006

Lova på nyår = lova för året?

Jaha, det där gick ju inte så bra. Mitt lilla nyårslöfte. Ja, jag bestämde mig faktiskt för att lova något som borde göra det här året lite lättare. För det är väl därför man har nyårslöften? Jag själv vet inte så noga. Brukar aldrig bry mig. Det är bara något påhitt som är till för folk som vill känna sig lite bättre på nyår. Efter alla julens läckerheter måste de väl ha något som mildrar deras ångest. De lovar att inte äta godis, gå ner i vikt och så vidare. Sedan mår de så bra efteråt. Ja, tänk vad underbart året kommer att bli, jag ska gå ner i vikt! Jojo. Det är väldigt få som lyckas hålla sina löften. Men så tänkte jag då i alla fall att jag kunde ha något litet nyårslöfte. Men man ska ju också hålla det man har lovat. Det har jag hört från någon klok människa. Så vad kan jag göra för att må lite bättre det här året, tänkte jag. Jo, jag har sovit alldeles för dåligt. Bra, jag lovar att jag ska lägga mig lite tidigare på kvällarna. Hur svårt kan det vara att hålla? Pff. Det gick ju inte så bra igår nej. Satt och kämpade med en skolgrej. Det var ju i alla fall för en bra sak, så det är förlåtligt. Men sedan när jag äntligen var klar fick jag en sådan kick att jag inte hade minsta lust att lägga mig och sova. Så jag bloggade lite också, kl 2 på natten. Jovisst, det är väl trevligt. Men ikväll ska jag lägga mig tidigare, för det har jag ju lovat...

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida