Ordsvall

tisdag, januari 03, 2006

Kallt värre

Igår hjälpte jag brorsan med flytten. Det var -11 grader och halt, vi kom knappt uppför en liten backe med flyttsläpet. Inte direkt rätt dag för en flytt, men vad gör man? Trots kylan och halkan gick det i alla fall bra till slut.
  Appropå kyla, så såg jag Extrema djur på 4an. Den Nya zeeländska insekten, wetan, fryser helt och hållet när det blir kallt. Det bildas iskristaller i cellerna och hjärtat och hjärnan slutar fungera, ibland i flera månader. Sen återuppstår den från det döda, helt oskadd. Det kallar jag coolt (läs: kallt).

Etiketter: ,

2 kommentarer:

  • Ja inte vet jag om -11ºC var mycket att gnälla om. Fast -20ºC som det var i boden då jag gick ut till bilen och skulle hem idag var lite värre. Bilen startade knappt och bromsen fungerade kasst så blev lite rädd då den inte gick att trycka ner då jag närmade mig en utfart :P Åjo, coolt djur må ja säga. Vore bra om man kunde det själv faktiskt.

    Av Anonymous Anonym, Klockan 8:41 em, januari 03, 2006  

  • Ojdå, ja men jag är inte i Boden serru :P

    Av Blogger Josefin, Klockan 8:45 em, januari 03, 2006  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida