Ordsvall

onsdag, november 30, 2005

Tillbaka till mellanstadiet?

Igår var det menat att vi skulle ha MSN-labb. Japp, MSN-labb. Visste ni att man faktiskt kan kommunicera med folk genom detta under?! Inte bara det, man kan göra massa andra roliga saker också. Som att dela filer med andra. Och så finns det olika ställen på Internet där man kan slänga ut en fråga och kanske till och med få svar från andra människor! Hur ballt är inte det? Forum tror jag att det kallas. Men helt säker är jag ju inte. Communities är tydligen också något på Internet där man kan kommunicera med folk. Fast tyvärr blev den föreläsningen inställd idag, så jag vet inget mer om det. Jag väntar med spänning tills den föreläsningen blir av.
    Nej, jag är inte knäpp. Det är sådant här vi får lära oss av vår oerhört duktiga (?!) lärare. Hon frågade helt seriöst om någon av oss har använt MSN någon gång. Ingen uppfattade att man faktiskt skulle svara, så hon antog att vi inte har gjort det. Hur tänker hon? Framför henne satt ett gäng IT-studenter. Alltså datorintresserade människor. Flera datornördar. Borde man då inte förstå att varenda kotte (möjligtvis finns det något undantag, men tveksamt) har någon gång använt MSN. Till och med lilla Agnes har använt det. Men inte nog med det, läraren baserar sin "undervisning" av MSN på en minst 2 år gammal version. Det är smått irriterande att hon tror att hon kan lära oss något.

Etiketter: ,

6 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida