Ordsvall

söndag, november 27, 2005

1:a ljuset är tänt

1:a advent. Imorse tändes alltså det första ljuset i adventsljusstaken och julstjärnan lyser i fönstret, precis som den ska. Fika med pepparkakor och julmust, med julsånger spelandes i bakgrunden. Nu börjar julstämningen krypa fram ur vrårna. Mamma frågade om jag har börjat skriva någon önskelista än. Visst har jag det, men frågan är var jag har lagt den. För jag var ju så osmart och skrev den på papper. Ja, ni läste rätt. Papper! Jag som aldrig använder papper och penna nuförtiden. Jag har i alla fall börjat på en ny, men nu kan jag inte komma på något speciellt. Vad vill jag egentligen ha till jul? Mer än mycket snö och härlig julstämning...

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida