Ordsvall

tisdag, november 22, 2005

Meningen med föreläsningar?

Föreläsningar. Är inte de till för att man ska lära sig något? Jag menar, föreläsaren tar sig väl dit för att faktiskt lära ut sina kunskaper till andra? Eller har jag missuppfattat allt? Kanske kommer de dit för att det är så roligt att stå och mumla om självklara saker inför publik. De kanske bara vill njuta av uppmärksamheten och egentligen inte alls har något viktigt att säga. I så fall borde jag få betalt. För inte tycker jag att det är särskilt roande att sitta och lyssna på någon som helt saknar karisma och samtidigt kämpa för att hålla ögonen öppna. Det är bara slöseri med tid, och som alla vet är tid lika med pengar. Därför borde de tacka mig för att de får använda sig av min dyrbara tid och glatt ge mig en summa pengar. Nog låter väl det rimligt?

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida