Ordsvall

torsdag, mars 06, 2008

Hur ofta ska jag vattna?

En blogg är som en blomma, den behöver skötas om för att inte dö ut. Jag kan inte säga att jag alltid har skött om min älskade blogg speciellt bra alla gånger, men jag ger aldrig upp hoppet om den. Precis när den håller på att dö ut finns jag där till undsättning. Fast i vissa fall är jag bara väldigt bra på att återuppliva. För att hålla kvar sina regelbundna besökare, nya som gamla, behöver man uppdatera bloggen. Men nu undrar jag, hur ofta? Vissa säger att flera inlägg per dag är ett bra sätt att hålla intresset uppe. Själv blir jag bara trött på alla inlägg jag då måste läsa. Har jag 5 bloggar jag vill läsa och alla dessa uppdaterar 5 gånger per dag blir det för mycket. Tänk då om jag inte läser dessa på 5 dagar. Jag hinner inte med! Jag fungerar så att om jag följer en blogg går det inte att hoppa över något inlägg, jag ska läsa allt. Det här har medfört att jag har släppt taget om flera bloggar, just av den enkla anledningen att de uppdaterar för ofta. Så tillbaks till min fråga, hur ofta tycker ni att man bör uppdatera sin blogg?

Etiketter:

5 kommentarer:

  • Jag tycker man ska uppdatera en gång per dag, små som större inlägg är alltid skoj att läsa, ger mer smak på skribenten tycker jag :-)

    Av Anonymous Anonym, Klockan 10:43 em, mars 06, 2008  

  • vilka bloggar läser du? :)

    Av Anonymous Anonym, Klockan 11:24 fm, mars 07, 2008  

  • Micke: Ja, det har du rätt i. Ska försöka bättra mig.

    Diana: De bloggar jag läser varje dag står i sidofältet till höger, men det finns fler som jag inte slaviskt följer. När ska du börja blogga förresten? ;)

    Av Blogger Josefin, Klockan 2:46 em, mars 07, 2008  

  • aha, det missade jag :)
    hehe aldrig tror jag..är inte min grej :P

    Av Anonymous Anonym, Klockan 3:55 em, mars 07, 2008  

  • Skönt o ha dig tillbaka! Släng gärna in ett blogg inlägg eller två i veckan! Roligt o läsa!

    Av Anonymous Anonym, Klockan 6:41 em, mars 09, 2008  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida