Ordsvall

torsdag, augusti 17, 2006

Tant nekar flicka sömn

En tidig morgon på tåget får jag till min lycka två säten för mig själv och tänker att jag nu ska få äta min efterlängtade frukost och sedan sova en stund. När jag har satt mig tillrätta (innan jag slänger upp fötterna på sätet placerar jag naturligtvis en tidning ovanpå) och som bäst sitter och äter på min frukostmacka kommer det fram en tant. Vart tror ni hon väljer att sätta sig? På ett tomt säte som inte är ockuperat av en sömnig medpassagerare? Nej, hon hävdar bestämt att där ska hon sitta, brevid mig. Där mina fötter vilar så skönt, och inte på något ensamt säte som skriker om att få värmas upp. Men det är klart, det är ju faktiskt väldigt ansträngande att gå två steg till för att få ett sådant säte.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida