Ordsvall

onsdag, juni 18, 2008

Ögonsår

Du bär linser och går till optikern för att få en synundersökning. Du vet att du har fått lite sämre syn så du blir inte förvånad när detta bekräftas. Du får sedan gå hem och allt är frid och fröjd. Rätt? Fel. I mitt fall gick det inte riktigt till på det viset. Nej, för min optiker upptäckte något som hon blev bekymrad över. Det finns flera små, vita prickar på mina ögon. Öppna sår. Optikern ordinerade linsvila och ögondroppar varje kväll och sedan ett återbesök en vecka senare. Det är imorgon. Det är alltså då det gäller. Är inte mina sår försvunna eller i alla fall bättre blir det inga linser. Inte på några dagar, veckor, månader, ja kanske till och med år. Oroad? Nej, inte jag inte.

Etiketter:

1 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida