Ordsvall

fredag, oktober 07, 2005

Att blogga eller inte blogga, det är frågan

Det har varit mycket snack och skriverier om bloggar hit och dit den senaste tiden, men jag har inte tänkt mer på det. Tills igår, när Louise sa att hon hade startat en blogg. Då väcktes något i mig som jag undermedvetet hade gömt undan; jag älskar ju att skriva! Men en blogg? Där alla som vill får ett fönster in till min hjärna och mina tankar. De är ju mina, privata tankar. Vill jag verkligen hänga ut dem till allmän beskådning? Vad ska de där ute tycka? Tänk när jag skriver om de stora funderingarna jag har om tomater. Folk kommer ju tycka att jag är alldeles knäpp!
  När de tankarna kröp fram var jag tvungen att stanna upp och le åt mig själv. Vad är det jag egentligen sitter och tänker? Vad spelar det för roll vad folk tycker om mig? De som har träffat mig har ju redan en uppfattning om hur jag är. Och nog kanske jag är lite knäpp ibland. Men inte behöver det vara något negativt heller. Jag tror nog att de flesta kan vara lite knäppa, på sitt sätt. Det piffar liksom upp den tråkigt "normala" tillvaron. Så om jag då inte bryr mig om vad folk tycker, varför ska jag då lägga ut mina tankar på Internet? Tjaa.. jag kanske bryr mig lite ändå. Det kan vara bra att dela med sig av sina tankar. Jag kan ju faktiskt få för mig att skriva något vettigt mitt i allt onödigt babbel. Och är det inte något vettigt, ja då kanske det ändå kan roa någon. Slutligen så är det ju trots allt roligt att skriva. Så vad har jag kommit fram till? Jo, nu är det på tiden att jag börjar blogga!

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida